SPOTKANIA ROCZNIKA 1952 - 1955

ZJAZD KOLEŻEŃSKI ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 1955

W dniach 21-23 maja br. odbyło się niezwykle udane spotkanie koleżeńskie rocznika 1952-55. Udane było miejsce, czas, pogoda, program i towarzystwo. Spotkanie zorganizowali „aborygeni” z Jeleniej Góry - Zbyszek Lipiński, Heniek Stępień, Staszek Czajewicz i Jurek Świątek. Miejscem spotkania był uroczo położony pensjonat ZNP „Świteź” w Szklarskiej Porębie, którego szefem jest absolwent naszej Uczelni mgr Roman Gieremek. Program spotkania był bogaty i urozmaicony, gdyż oprócz biesiad, wierzeń i niekończących się wspomnień, było zwiedzanie Muzeum Sportu w Karpaczu, wędrówki szlakiem naszych obozów i tras narciarskich. Po wyjeździe już mocno wysłużonym wyciągiem na Kopę, powędrowaliśmy pod Śnieżkę, mała herbatka w Śląskim Domu i dalej, do Strzechy Akademickiej i na Samotnię, gdzie zaserwowaliśmy sobie dłuższy odpoczynek wraz z posiłkiem. Zregenerowani i podbudowani psychicznie wspaniałymi widokami okolic Samotni, skrzącego się słońca w śniegu i falkach stawu, powędrowaliśmy dalej trasą obok Domu Myśliwskiego, przez Polanę Bronka Czecha, niestety, już bez spalonego przed wielu laty schroniska, w którym niegdyś „popasaliśmy”.

Idąc drogą, po której kiedyś szliśmy z nartami i zjeżdżali, dobrnęliśmy do niezmiennie urokliwego Wangu. Obejrzeliśmy domy FWP „Uroczą” (okropnie zaniedbaną), „Bałtyk” i inne domy, w których kwaterowaliśmy podczas obozu w 1953 r.

Atrakcją kolejnego dnia była wycieczka do Jakuszyc i spotkanie z twórcą i organizatorem Biegu Piastów - naszym absolwentem mgrem Julianem Gozdowskim, od którego otrzymaliśmy pamiątkowe numery startowe i mimo braku śniegu odbyliśmy króciutki bieg „perpedes”. Było ognisko, pieczenie kiełbas, bigos, barszczyk i... czeskie piwo - bardzo dobre i tanie. Zauroczeni przyrodą, pogodą, przygodą i operatywnością kolegów organizatorów z żalem wracaliśmy do domów, z mocnym postanowieniem jak najrychlejszego powrotu w Karkonosze.

Zachęcamy inne roczniki do wyjazdu do pensjonatu ZNP „Świteź” w Szklarskiej Porębie (telefon (075) 717-23-20) uroczo położonego miejsca wypadów w Karkonosze.